Volkswagen a jeho progres s e-pohonom od emisného škandálu

Matthias Mueller, výkonný riaditeľ skupiny Volkswagen, minulý týždeň oznámil, že jeho koncern plánuje do roku 2025 vyrobiť a predať tri milióny plug-in elektrických automobilov. To reprezentuje aktuálne predaje automobilky za celý kvartál.   Do roku 2025 sa vystriedajú ešte dva životné cykly produktov a zverejnený zámer Volkswagenu pritom znamená, že každý jeden rok chce predať […]

Matthias Mueller, výkonný riaditeľ skupiny Volkswagen, minulý týždeň oznámil, že jeho koncern plánuje do roku 2025 vyrobiť a predať tri milióny plug-in elektrických automobilov. To reprezentuje aktuálne predaje automobilky za celý kvartál.

 

Do roku 2025 sa vystriedajú ešte dva životné cykly produktov a zverejnený zámer Volkswagenu pritom znamená, že každý jeden rok chce predať viac plug-in automobilov, než koľko jazdí dnes po celom svete dovedna. Sú to odvážne slová, najmä takto skoro po emisnom škandále s naftovými motormi, po ktorom ostali PR agentúry v ťažkej situácii s presviedčaním verejnosti o hodnovernosti koncernu.

Mueller tvrdí, že VW v najbližších rokoch uvedenie na trh viac ako 30 nových elektrických automobilov a plug-in hybridov, pričom iba minulý rok koncern VW ohlásil zámer vyrobiť 20 nových plug-in modelov do roku 2020. Nevedno, ktorý z ohlásených plánov teraz platí, avšak navzájom sa nevylučujú.

 

Od doby, kedy Volkswagen výrazne utrpel na emisnom škandále z minulého roku, vydal koncern nasledovné opatrenia v prospech EV a hybridov:

 

Aktivity koncernu Volkswagen celkom jednoznačne smerujú k elektrifikácii pohonov automobilov je iba otázkou času, kedy sa z plug-in hybridov a EV stane štandardná ponuka automobiliek. Volkswagen má príležitosť napraviť si reputáciu a dokonca situáciu využiť na to, aby sa začal prezentovať ako jeden z lídrov celého vývoja a trhu s elektrickým pohonom. Ak by sa skutočne vrhol práve na tento typ pohonu, celkom nepochybne by ďaleko za sebou zanechal aj firmu Tesla, ktorej automobily sú zatiaľ neuveriteľne cenovo premrštené a pre absolútnu väčšinu celkom neakceptovateľné.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Mercedesu sa veľmi darí, prezradil slovenské predaje

25. januára 2019

Kompletná stratégia projektu BMW i v 3 minútach + teaser na i5

11. septembra 2017

Daimler ponúkne bonusy pri prechode na jeho značky, chce redukovať staré diesle

8. septembra 2017

Na staniciach Shell sa dá platiť už aj mobilom

2. mája 2017

BMW i3 a i8 sú konečne dostupné už aj na Slovensku aj oficiálne

21. apríla 2017