Vládna podpora pre LPG je správny krok, tvrdí Združenie LPG spoločností

Autá na LPG si zaslúžia podporu, šetria životné prostredie a pomôžu naplniť náš záväzok voči EÚ, tvrdí to Združenie LPG spoločností a dodáva, že bez LPG potrebný počet alternatívnych áut nedosiahneme.   K 30. 9. 2016 bolo na Slovensku spomedzi približne 2,1 mil. registrovaných osobných áut, 42 000 osobných áut na LPG, necelých 2 000 áut na CNG a menej […]

Autá na LPG si zaslúžia podporu, šetria životné prostredie a pomôžu naplniť náš záväzok voči EÚ, tvrdí to Združenie LPG spoločností a dodáva, že bez LPG potrebný počet alternatívnych áut nedosiahneme.

 

K 30. 9. 2016 bolo na Slovensku spomedzi približne 2,1 mil. registrovaných osobných áut, 42 000 osobných áut na LPG, necelých 2 000 áut na CNG a menej ako 200 áut na elektrinu. Slovensko sa prihlásilo k záväzku voči Európskej únii, že vypracuje národný politický rámec na zavádzanie alternatívnych palív v doprave (LPG, CNG, LNG, elektrina, vodík…) v rámci ktorého, do roku 2020 bude na Slovensku jazdiť 10% áut na alternatívne palivá. Alternatívne palivá sú nevyhnutné pre postupnú elimináciu emisií v doprave ako kľúčového cieľa stratégie Európa 2020.

„Myslíme si, že bez podpory najrozšírenejšieho alternatívneho paliva, ktorým je LPG, je zvyšovanie podielu alternatívnych palív v doprave prakticky nereálne,“ konštatuje Ing. Marián Smik.

„Nízke ceny štandardných pohonných hmôt neprajú úplne novým alternatívnym palivám. Slabé rozšírenie iných alternatívnych pohonov ako LPG, ich pretrvávajúce nevýhody a z toho vyplývajúce neexistujúce pokrytie čerpacími stanicami zároveň nedáva do budúcnosti žiadnu nádej, že by sa to malo čoskoro zmeniť,“ dodáva Ing. Peter Polák.

LPG je lacné a neprodukuje smog ani oxidy dusíka

LPG, ktoré je vedľajším neoddeliteľným produktom pri ťažbe a spracovaní ropy je oproti benzínu a nafte k životnému prostrediu omnoho šetrnejšie, keď neprodukuje takmer žiaden smog ani oxidy dusíka. Jeho nespornou výhodou pre motoristov je tiež polovičná cena v porovnaní s benzínom, nízka cena prerábky a dlhý dojazd automobilov s LPG.

Vládna podpora ekologickému LPG je správny krok

Združenie LPG spoločností víta schválený materiál vlády, ktorý počíta s podporu ekologickým alternatívnym palivám vrátane LPG. „Myslíme si, že štát by mal, okrem daňových úľav, dotovať, podobne ako elektrický pohon, aj prerábky a nové autá na LPG. Len tak je reálne dosiahnuť náš záväzok voči Európskej únii,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti Probugas Ing. Marián Smik. Ing. Peter Polák, konateľ spoločnosti Flaga: „Veľmi pozitívne vnímame návrh Ministerstva financií zaťažiť LPG vozidlá pri registrácii len polovičnou daňou oproti bežným palivám. Určite je to krok správnym smerom. Dnes by sme potrebovali tiež motivovať vodičov, aby si autá prerobili na duálny pohon a vyriešiť usmernenia týkajúce parkovania v podzemných garážach. Za posledných 16 rokov nevieme v EÚ o žiadnom probléme s mimovoľným únikom LPG z auto nádrže.“

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Probucard prerobí na LPG aj motor s priamym vstrekovaním

25. apríla 2017