Technológie zmenia budúcnosť energetiky v prospech spotrebiteľa

      Informačné a komunikačné technológie budú hrať zásadnú úlohu v narušení súčasných energetických štruktúr tým, že umožnia inovatívne prepojenie a koordináciu medzi spotrebiteľmi a producentmi energií. Všadeprítomné a cenovo dostupné digitálne technológie umožnia v doposiaľ centrálnom a regulovanom odvetví preniesť vplyv na spotrebiteľov a umožnia vstup nových malých hráčov na tieto trhy. ICT systémy, […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 19. decembra 2014
Obsahuje nasledovné témy , ,

 

 

 

Spoločnosť Ericsson (NASDAQ: ERIC) a popredná londýnska univerzita Imperial College skúmali, aký vplyv budú mať informačné a komunikačné technológie (ICT) na energetické siete a trhy. Podľa ich zistení sa práve vďaka ICT tento sektor zásadne zmení, čo bude mať vplyv na zmenu tradičných spotrebiteľských aj obchodným modelov. V centre pozornosti sa ocitne spotrebiteľ a jeho potreby. Výsledky výskumu boli publikované v štúdii Horizon Scan: ICT and the Future of Utilities.

 

Energetické trhy a siete v súčasnosti čelia niekoľkým zásadným výzvam. Stále silnejúci tlak na obmedzenie produkcie skleníkových plynov a využívanie fosílnych zdrojov energií zvyšuje požiadavky na efektivitu distribučných sietí a účinnosť samotných zdrojov. Vo svete prebieha premena smerom k prepojenej, zosieťovanej spoločnosti, založenej na vzájomnej komunikácii medzi ľuďmi, zariadeniami a optimalizácia založená na spracovaní a analýze veľkých dát.

 

Tieto zmeny sa vďaka informačným a komunikačným technológiám premietnu aj do energetického sektora, ktorý je v súčasnosti veľmi centralizovaný a regulovaný. Informačné technológie umožnia otvoriť tieto siete novým – malým – poskytovateľom energií. Využitie ICT bude mať vplyv na nové inovatívne obchodné a spotrebiteľské modely, ktoré budú využívať tisíce malých prepojených zdrojov.

 

Informačné a komunikačné technológie umožnia mikroúčtovanie aj mikroplatby pri využití rastúceho počtu komunitných a obnoviteľných zdrojov. Prenesú tak rozhodovaciu rolu viac k spotrebiteľovi a pomôžu vybalansovať požiadavky zákazníkov s možnosťami producentov energií. ICT budú hrať taktiež kritickú úlohu pri znižovaní rizík spojených s veľkými projektami a zdrojmi a ich dopady na potenciálne poškodenie životného prostredia.

 

V prepojenej spoločnosti sa predpokladá výrazne vyššie využitie analýz veľkých dát, vzájomné zdieľanie a využívanie týchto informácií k plánovaniu a riadeniu energetických potrieb. Výsledkom bude výrazné zvýšenie efektivity distribučných energetických sietí, úspor v spotrebe energií, zvýšení účinnosti energetických zdrojov a zníženie negatívnych dopadov na životné prostredie.

 

 

Štúdiu Horizon Scan: ICT and the future of utilities je možné stiahnuť tu:

http://www.ericsson.com/res/docs/2014/ict-and-the-future-of-utilities.pdf

Čítajte aj ďalšie podobné články: