Peugeot má hybrid na vzduch

Peugeot a jeho vízia vzduchom podporovaného hybridného vozidla nie je vôbec nereálna. Práve naopak, môže znamenať významný pokrok vo svete, v ktorom sa automobilky aktívne snažia o znižovanie spotreby a odpadu. Koncept vzduchového hybridného pohonného ústrojenstva počíta s klasickým spaľovacím motorom ako s nevyhnutným základom. Aj ten by mal byť mimoriadne efektívny a dostatočne výkonný, […]

Peugeot a jeho vízia vzduchom podporovaného hybridného vozidla nie je vôbec nereálna. Práve naopak, môže znamenať významný pokrok vo svete, v ktorom sa automobilky aktívne snažia o znižovanie spotreby a odpadu.

Koncept vzduchového hybridného pohonného ústrojenstva počíta s klasickým spaľovacím motorom ako s nevyhnutným základom. Aj ten by mal byť mimoriadne efektívny a dostatočne výkonný, počas bežnej prevádzky by mal byť aktívny práve on.

Počas jazdy na dlhšej trase by však bolo možné aktivovať aj pomocnú silu v podobe stlačeného vzduchu. Ten by pri dlhších jazdách mohol mať signifikantný vplyv na spotrebu paliva. Samotný mechanizmus prenosu sily mám síce automobilka detaile nepredstavuje, vieme však pochopiť samotný koncept. Stlačený vzduch môže mať ohromnú silu a pri správnom využívaní jeho energie by sa ju dalo využiť v prospech efektivity pohonu.

 

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Redakčný test

Test Ford Mondeo Hybrid: V meste som jazdil už za 2,6 litra!

1. júla 2019

Technika pre hybridy a EV

Volvo bude odoberať od LG Chem a CATL batérie za miliardy dolárov

20. mája 2019

Ford Mondeo ako hybridné kombi jazdí za 4,2 litra benzínu

21. januára 2019
TEST

Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

18. júla 2017

Oddnes štát zadotuje 5-tisíc na elektromobil a 3-tisíc na hybrid

11. novembra 2016